Skip to main content

Val di Fassa

Skidresa Dolomiterna Italien 10 dagar

Välkommen med oss till Italien och Val di Fassa. Härifrån kan vi åka skidor i det enorma skidområdet Dolomiti Superski med över 1200 kilometer skidpist!

Vi bor i Pozza di Fassa som ligger bra till i Fassadalen för att ta sig till alla de ollika skidområdena. Det höga läget ger oss bästa förutsättningar för både snö och sol. Vi har dessutom möjlighet att få upp till 8 skiddagar i detta fantastiska skidmecka.

Fritextsökning

Övrig info

Alla fyrbäddsrum är utrustade med en fast dubbelsäng och en våningssäng.

Dagsprogram

• Dag 1: Hemorten-Pozza di Fassa

Avresa på förmiddagen från våra anslutningsorter och via Öresundsbron reser vi söderut genom Danmark. Färjan från Rödby tar oss till Puttgarden och Tyskland. På snabba Autobahn forsätter färden och under kvällen visar vi någon film innan vi fäller våra bekväma stolar och säger godnatt. Våra säkra chaufförer kör oss lugnt och tryggt så att vi kan sova gott.

• Dag 2-8: Val di Fassa

Vi beräknar anlända Val di Fassa på förmiddagen. Och efter att vi klätt om, fixat skidutrustningen och fått ut våra förbeställda liftkort, kan vi bege oss upp i backarna för ett första åk redan innan lunch.
    Vi bor 7 nätter på Park Hotel Mater Dei*** i Pozza di Fassa. Ett familjärt hotell som varje dag serverar en riklig frukostbuffé och middag med bla lokala specialiteter och härlig salladsbuffé. Hotellet erbjuder fri Wi-Fi.

Hotellet ligger bara ca 800 meter från liften Buffaure i Pozza och hotellets minibuss tar oss fram och tillbaka från liften när vi så önskar. Härifrån tar man sig lätt vidare mot t.ex. Canazei och in på Sella Ronda med bla Val Gardena och Arabba.
    Med vår egen buss kör vi även till andra liftsystem några dagar under veckan, för de som önskar följa med. Vi har många fantastiska områden att välja på: Latemar med Obereggen, Lusia eller Pellegrino med Falcade.

Det är verkligen lyx att kunna avsluta skiddagen med en stund i relaxavdelning och ladda upp både kropp och själ. Njut i ångbastun med avslappning och värme - den perfekta kombinationen för att avsluta dagen på bästa möjliga sätt.
    Innan en riklig middag serveras i restaurangen. Hotellet arrangerar både galakväll och andra härliga arrangemang där vi roar oss tillsammans.

• Dag 9: Pozza di Fassa-hemfärd

Även idag har vi möjlighet att åka skidor innan vi börjar hemfärden norrut.

• Dag 10: Hemkomst

Frukostpaus i norra Tyskland eller på färjan Puttgarden-Rödby innan vi fortsätter genom Danmark. Via Öresundsbron är vi åter i Skåne tidig eftermiddag med många goda upplevelser och minnen i bagaget.

Karta

Hotell

Övernattning dag 2 - 9

Park Hotel Mater Dei i Pozza di Fassa
Adress: Strada Maestra, Vicolo Paolina, 7, 38036 Pozza di Fassa TN, Italien Telefon: +39 0462 764255 Ett klassiskt alphotel, soligt beläget i Possa di Fassa. Man erbjuder pendelservice till och från l...